În luna martie a anului școlar 2021-2022, Școala Gimnazială „Nicolae Crevedia” a aplicat pentru Schema de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS).

Scopul principal al Schemei de Granturi PNRAS îl reprezintă prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la secundar superior — liceu sau învățământ profesional și tehnic. Proiectul are două obiective principale si anume:
a) diminuarea riscului de abandon școlar în perioada 2022—2025, cu încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic (OP1);
b) îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial (OP2).

În urma evaluării cererii de finanțare, aceasta s-a dovedit eligibilă, astfel încât s-au conturat activitățile ce presupun demararea acestui proiect.
Beneficiarii proiectului și grupul țintă:
Beneficiari direcți:
– 27 elevi de la Școala Gimnazială „Dumitru Pătrașcu”
– 31 elevi de la Școala Gimnazială „Nicolae Crevedia”
– 25 cadre didactice și personal didactic auxiliar care beneficiază de cursuri de formare;
Beneficiari indirecți: elevii ciclului gimnazial și cadrele didactice.
Pe tot parcursul procesului educativ, școala noastră s-a preocupat de identificarea situațiilor de risc de abandon școlar, căutând soluții adecvate privind diminuarea absenteismului în rândul elevilor.

Acest proiect oferă cadrul adecvat, destinat organizării/desfășurării unor activități suplimentare care vin în întâmpinarea nevoilor specifice ale copiilor.

Activitățile propuse în proiect:
1.1 Activități MATE
Implementarea și utilizarea modulului informatic MATE pentru prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii
1.2 Activități de prevenire
1.2.1 Consilierea și dezvoltarea personală, orientarea în carieră pentru elevii din ciclul gimnazial
1.2.2 Training pentru cadrele didactice
1.3 Activități de intervenție
1.3.1 Activități de tip școală după școală/activități remediale pentru 94 de copii
1.3.2 Activități extrașcolare.
1.3.2.1 Sportul ca mijloc de incluziune socială
1.3.2.2 Excursii tematice, tabără
3. Digitalizarea procesului educațional
3.1 Digitalizarea procesului educațional;
3.2 Utilizarea competențelor digitale

Rezultate așteptate:
Rezultatele așteptate la nivelul unități noastre de învățământ, pe perioada implementări proiectului 2022-2025 sunt:
1) Creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii, reflectate prin:
a) scăderea ratei de abandon școlar (R1);
b) creșterea ratei de finalizare a învățământului gimnazial (R2);
c) creșterea ratei de participare la Evaluarea Națională la clasa a VIII a (R3);
d) reducerea procentului de elevi care iau sub nota șase la Evaluarea Națională (R4);
e) reducerea absenteismului școlar (R5).
2) Îmbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare prin creșterea procentului de cadre didactice care folosesc strategii didactice moderne la nivelul clasei (instruire personalizată, abordări pedagogice structurate, centrate pe elev etc.) sau de prioritizare a elevilor (programe remediale în grupe mici, sau învățare autodirijată susținută de tehnologie) (R6).

SCURTĂ DESCRIERE A PROCESULUI DE IMPLEMENTARE, LA FINALUL TRIMESTRULUI II
1.2 Activități de prevenire
1.2.1 Consilierea și dezvoltarea personală, orientarea în carieră pentru elevii din ciclul gimnazial
Activitățile propuse în cadrul acestei categorii nu au fost desfășurate deoarece nu a putut fi contractată persoana specializată.
1.3.2 Activități extrașcolare
1.3.2.1 Sportul ca mijloc de incluziune socială
Nu a fost identificate cadrele didactice necesare desfășurării activităților
3.1 Digitalizarea procesului educațional
Procedura de achiziție a echipamentelor tehnice este în curs de desfășurare

Pe tot parcursul derulării activităților proiectului a fost susținută activitatea de colaborare dintre cadrele didactice implicate în proiect și părinții elevilor.
De asemenea, au fost realizate ședințe periodice cu părinții în scopul informării asupra implicării elevilor în activități, dar și asupra progresului obținut.

Acest proiect a facilitat realizarea unor relații de colaborare între membrii comunității școlare, dar și între aceștia și întreaga comunitate, ceea ce contribuit la diminuarea problemelor întâmpinate de școală cu copiii cu rezultate slabe la învățătură aflați în risc de abandon. În urma acestei colaborări s-a constatat un sprijin acordat copiilor de către comunitate pentru un viitor mai bun.